Continuam in aceasta postare sa vorbim despre cum putem afla anul de fabricatie atunci cand vrem sa cumparam o rulota.
Deci , daca al zecelea caracter din cele 17 care formeaza seria de sasiu este litera L atunci rulota este fabricata in anul 1990. Apoi , M = 1991, N=1992, P=1993, R=1994, S=1995, T=1996, V=1997, W=1998, X=1999, Y=2000, 1=2001, 2=2002, 3=2003, 4=2004, 5=2005, 6=2006, 7=2007, 8=2008, 9=2009, A=2010, B=2011, C=2012, etc.
Ati observat ca intre anii 2001 si 2009 al zecelea caracter din seria de sasiu este o cifra de la 1 la 9, apoi din 2010 incepe din nou alfabetul de la inceput.
Daca ati gasit o rulota care va place , inainte de a o cumpara , cel mai bine e sa aratati actele rulotei unei persoane care se ocupa cu inmatriculari ca sa nu aveti surprize neplacute mai tarziu.
Alt aspect de care trebuie sa tineti seama ar fi greutatea rulotei . Masa maxima autorizata inseamna greutatea proprie a rulotei plus greutatea bagajelor care o sa le aveti cand plecati in excursie. De exemplu daca in acte e trecuta masa maxima autorizata 1300 kg , iar masa proprie a rulotei este 1000 kg , inseamna ca teoretic nu trebuie sa aveti mai mult de 300 kg de bagaje ( practic o sa fie mai multe bagaje , mai ales daca vrei sa-ti duci si soacra in excursie , ca sa poti sa o pierzi pe drum , preferabil cat mai departe ).
Asa, acum daca am scapat de soacra, nu mai depasim masa maxima autorizata a rulotei si e timpul sa vorbim putin si despre masa maxima autorizata a ansamblului de vehicule care este trecuta in talonul autoturismului.
Asta inseamna greutatea totala a autoturismului impreuna cu rulota. De exemplu la masina mea in talon e trecuta masa maxima autorizata a ansamblului de vehicule 3155 kg . Daca ma uit la masa proprie a masinii vad ca e 1555 kg. Asta inseamna ca pot sa tractez o rulota care atunci cand e incarcata are greutatea maxima de 1600 kg. Dar nu o sa fie rulota asa de grea pentru ca nu e ok ca rulota sa depaseasca greutatea masinii care o tracteaza pentru ca poti lua amenda si nu e ok nici pentru siguranta voastra. Cu cat este rulota mai grea cu atat poti sa pierzi mai usor controlul autoturismului in timpul mersului. Normal ca atunci cand ai o rulota care vine dupa tine trebuie sa conduci cu viteza mai mica deca de obicei si cu atentie mai mare. Cu viteza mai mica pentru ca la viteze de peste 85 - 90 km la ora rulota poate intra in balans si poate fi dificil de redresat si de evitat o tragedie. Fenomenul de balans al rulotei mai poate sa apara uneori cand incercati sa depasiti un camion.
De aceea sfatul meu este sa nu va aventurati in prea multe depasiri de camioane , mai bine stati cuminti in spatele unui camion , pastrand o distanta sigura pana la el.
Asta pentru cazul in care ai un camion inaintea ta. Dar ce faci cand ai sosea libera inaintea ta dar ai un camion in spate ? Dupa ce ai citit sfaturile de mai sus , am pretentia ca mergi frumos si elegant cu 80 - 85 km/h , dar soferul de camion din spatele tau fierbe deja de nervi ca tu il incetinesti mai ales acum ca e noapte si cum colegii i-au spus pe statie ca drumul e liber pana la Bucuresti , a pus si el magnetul ca tot omul , ca nu mai avea program , sa poata sa-i dea talpa sa ajunga la descarcare dimineata , ca altfel vai de urechile lui cand o sa-l auda pe patron cum urla jumate de ora in telefon.
Daca cel de care vorbeam mai sus e in spatele tau si iti tot face semne cu farurile sa-i dai viteza mai mare , NU-L BAGA IN SEAMA. Mergi la fel , fara sa-i dai viteza , nu are rost sa risti aiurea . Daca vine o portiune de drum drept si nu vin alte masini din sens opus fii sigur ca soferul de camion va vedea si el ocazia de a intra in depasire . Cel mai cuminte lucru pe care-l poti face dupa ce vezi ca intra in depasire , este sa reduci viteza ca sa poata sa te depaseasca in siguranta
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu